Road trip. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu Road trip. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu

Road trip.

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Voor vandaag hebben we een auto gehuurt, samen met een duits meisje die we in pahia hebben ontmoet en een frans meisje. We worden opgehaald uit ons hostel en daar aangekomen is het lang wachten. Uiteindelijk krijgen we de auto. Een oud ding, maar gelukkig maar. Daar zitten al wat deken in, dus die van ons zullen niet opvallen. Wel raar dat ik dalijk links moet rijden. Eerst rijd het duits meisje. Gisteren hoorde ik dat er een live sculpturing zou zijn bij de weta cave, waar we gisteren zijn geweest. Daar gaan we eerst naartoe. Gelukkig is de auto een automaat en hebben we navigatie. Dan kunnen we ons beter focussen op het links rijden. We komen gelukkig veilig en wel aan. Het is echt heel gaaf om te zien, hor hij met klei loopt te friemelen (zonder idee wat het wordt) en er steeds meer een vorm in komt. Morgen is er nog een dag dat hij eraan werkt, dus misschien dat ik dan nog even langs ga voor het eindresultaat. We rijden eerst langs een supermarkt en dan gaan we op weg naar lake ferry. Het is een einde rijden, maar hebben geweldig uitzicht. Bij lake ferry gaan we lunchen. Het zonnetje schijnt erg hard opeens. Nu dat ik lange kleren aan heb, omdat het de afgelopen dagen redelijk koud was. Ik ga verder rijden. Wow, ik moet wel onthouden dat ik links moet blijven. Ook ken ik de weg en de bochten niet, dus het is best spannend. Uiteindelijk krijg ik het onder de knie en begin ik het heerlijk te vinden. We rijden verder langs de kust richting een vuurtoren. Deze moeten we natuurlijk ook beklimmen. De trap is echt gigantisch hoog en steil, maar na een paar pauzes komen we boven. Wat een mooi uitzicht zeg. Geweldig. Na flink wat foto's maken, gaan we weer terug. Fleur gaat rijden. O derweg komen we een zeehond tegen en als we een klein stukje verder rijden een hele groep. Echt heel lief, met baby zeehondjes. We maken veel foto's en 1 zeehond komt heel dichtbij. Het is net een hondje, heel schattig. En ze poseren voor de foto. We rijden weer verder naar het punt waar we hebben gelunched. Ik rij het stuk terug. We zijn al een tijdje opzoek naar ijs. We dachten ijs te hebben gevonden, maar die vrouw van he kraampje van boodschappen doen. Uiteindelijk vinden we heerlijk ijs. Dat is pas genieten. Nu hop terug rijden en tanken. Maar het tankstation vinden is moeilijk. Eerst wordt er naar de verkeerde routebeschrijving gekeken, daar komen we natuurlijk net achter als we de afslag voorbij rijden. We denken dan de volgende maar dan is alleen een parkeerplaats. Dus terug en dan vraag ik deze afslag, nee, hier staat die naam niet op het bord. Bovenop de afslag zag ik wel de naam. Dus weer omkeren en terug rijden. Pff, yes gevonden. Nu snel vullen en verder rijden. We rijden de auto zingend en dansend terug. Ja, er is eindelijk een goede radio verbinding. Dat komt omdat we eindelijk weer in de stad rijden. Lekker oude muziek. Wat genieten. De auto afdroppen en gelukkig komt er gelijk een bus die ons terug naar het hostel brengt. Voor fleur maar ik een mooi avondmaal. Dit is onze laatste avond samen hier. Morgen gaat zij naar het zuidereiland. Heel veel plezier fleur! Maak er een geweldige tijd van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Fleur gaat ondersteboven

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2012

auckland, st. patricksday & peugeot 206-

14 Maart 2012

..... Takje?

13 Maart 2012

Maori

12 Maart 2012

wellington en taupo

11 Maart 2012

i'm coming home
Fleur

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 16764

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Fleur gaat ondersteboven

Landen bezocht: