hug a tree, rotte-rua en the hot pool - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu hug a tree, rotte-rua en the hot pool - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu

hug a tree, rotte-rua en the hot pool

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

01 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hug a tree.

Weer redelijk vroeg opstaan om de bus terug naar auckland te pakken. Wakker worden is weer erg moeilijk. We rijden door een erg mooi groot bos. We stoppen hier om naar een hele grote oude boom te kijken. Om de boom te kunnen knuffelen het je ongeveer 17 mensen nodig. Hij is gigantisch. Er staat een klein wegrestaurantje waar we een tosti halen. Mmm.... Blijft lekker. Iets verder stoppen we weer om nog wat grote bomen en een mooie rivier te bekijken. Ik voel me 1 met de natuur en knuffel een van de bomen. Verder stoppen we nog bij een museum, maar ik ga daar niet naar binnen. Ik ben toe aan koffie. Het is namelijk al half 2 en ik ben nogsteeds niet wakker. Fleur en ik delen een lekker stuk appeltaart. Mmm... Wat een verwennerij. De busrit duurt ontzettend lang. We hebben allerlei slingerende bergwegen. Als het verkeer mee zit komen we rond half 5 pas aan in auckland.

Rotte rua

Vandaag weer vroe op om de bus naar rotorua te pakken. Het word weer een lange reis. We hebben een aantal stops, waaronder de stop bij de hobbiton. Hier kun je een tour naar the shire doen. De hobbit huizen van lotr. Dit is erg duur, dus besluit ik deze niet te doen, maar te wachten tot ik in wellington ben om daar de lotr tour te doen. Dan ga je naar verschillende lokaties waar de film is opgenomen. Toch kunnen we van het uitzicht genieten, want we lunchen bij de boerderij daar. Voor de hobbit huizen moet je nog een stuk verder met de bus, maar ook bij de boerderij zie je al een beetje de omgeving. We rijden verder naar rotorua. We komen hier redelijk optijd aan. De buschauffeur geeft ons nog een kleine detour door de stad voor de belangrijke plekken en laat ons de heerlijke geen van rotorua ruiken. Het ruikt naar rotte eieren. We kunnen het dus beter rotte rua noemen. Soms is het gewoon niet te harden. Vanochtend voelde ik me al niet lekker en die geur laat mijn maag nog extra ronddraaien. We kunnen onze kamer in de hostel nog niet in want voor ons heeft er een australische rugbyteam in gezeten die de hele tent hebben geterroriseerd. Kots en alles overal, dus eerst doen ze een grote schoonmaakbeurt. Wij lopen even de stad in en doen wat boodschappen. Het is hier heel goedkoop. Na het eten lopen we weer even de stad in.op zoek naar de hot water pools. We vinden er een paar, maar niet degene die wij wouden. We geven het op en hebben met een meisje, die we kennen van paihia, afgesproken om wat te gaan drinken. Dit was erg gezellig en er was een live band. Morgen gaan we eindelijk weer eens uitslapen na veel dagen vroeg opstaan. Mmm... Kijk er nu al naar uit.

Hot pool.

Vandaag is het erg koud. Echt uitslapen lukt niet, maar ik lag er ook niet erg laat in. Het zonnetje schijnt wel, maar het waait heel hard. Omdat het koud is doen we vandaag niet veel. We gaan wat shoppen in het centrum en stippelen de rest van onze reis uit. Deontmoeten een meisje uit amerika en zij vraagd of we vanavond mee gaan naar een hot pool. Dit klinkt erg gaaf. We halen eerst een fles wijn bij de ligourstore en We rijden de stad uit en parkeren ergens in een stuk natuur de auto. We lopen 10 minuten verder en gaan een heel klein paadje op. dit leid ons naar een kleine waterval met daarbij een klein waterpool waar je in kan zitten. De stoom komt ervanaf. Het water is echt heerlijk warm. Het stinkt wel een beetje, maar dat is wel te verdragen. Met een glas wijn in onze handen kletsen we wat terwijl het steeds donkerder wordt. Erg gezellig. Dan in het donker weer eruit en onze spullen aan doen en de weg terug te vinden. Dit was erg lastig, maar het lukte. Wauw, wat was dat heerlijk ontspannen. Terug in het hostel lekker douche en in bed. In de gedeelde badkamer gaat als er langere tijd niemand beweegt ofzo de lamp uit. Dat had ik natuurlijk toen ik net onder de douche uit kwam. Erg fijn. Maar met wat gezwaai van mijn handdoek door een kiertje van mijn douchedeur, ging het gelukkig weer aan. Ik kwam er ook achter dat ik mijn ketting was vergeten af te doen. Er zitten veel metalen en prut in dat water, dus nu is een gedeelte van mijn ketting die in het water hing en de ring die eraan hing mooi blauw en rozig. Ach, het heeft ook al een kampvuur overleefd, dus dit komt ook vast wel goed. En anders ziet het er toch best gaaf uit die kleurtjes. Morgen weer een beetje uitslapen en dan de bus naar taupo.

  • 04 Maart 2012 - 22:27

    Selma:

    een super sterke ketting! die is niet kapot te krijgen. ruikt t dan naar zwavel ofzo?
    superrrrrr foto's!

    x

  • 05 Maart 2012 - 09:36

    Marijke :

    leuk die foto hugh een tree!! wat maak je een hoop mee genite van je verslagen, gr Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Fleur gaat ondersteboven

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2012

auckland, st. patricksday & peugeot 206-

14 Maart 2012

..... Takje?

13 Maart 2012

Maori

12 Maart 2012

wellington en taupo

11 Maart 2012

i'm coming home
Fleur

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 16771

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Fleur gaat ondersteboven

Landen bezocht: