The bay of islands. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu The bay of islands. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu

The bay of islands.

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

29 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

We staan vroeg op voor de bus. We busrit is erg mooi. Mooie heuvels en bergen. De busrit duurt ongeveer 3,5 uur, met een tussenstop. In paihia aangekomen krijgen we een kleine detour om mooie foto's te kunnen maken. Dan worden de dagtrips geregeld en worden we naar de hostels gebracht. Nog geen kamperen hier, want dat is niet makkelijk voor onze dagtrips. Daarvoor moeten we vroeg bij de pick up zijn en laat die nou bij dit hostel zijn. We hebben twee daytrips geboekt. Morgen gaan we naar cape reinga en de dag erna hebben we een cruise en gaan we met dolfijnen zwemmen. Celine zal vast jaloers zijn ;) maar ik zal aan haar denken! We halen weer even boodschappen en relaxen wat. Een duits meisje dat in dezelfde bus zat gaat wandelen naar een mooie waterval. Wij besluiten om mee te gaan. We trekken onze schoenen aan en gaan op pad. Het was 5 km lopen na ongeveer al een half uur lopen van het hostel. We hebben er ongeveer anderhalf tot 2 uur over gedaan. Mooie dingen gezien. De waterval was ook erg groot en mooi. Na even te rusten gaan we weer terug, omdat het stiekem al laat wordt. De hele terugweg heeft het geregend. We waren echt helemaal doorweeks. Ik had alleen een dun vestje bij me. We waren zo ontzettend trots op ons dat we het helemaal terug hebben gelopen. Dus even tijd voor een groepsfoto. Terug in het stadje haalde we koffie en na een warme douche maken we wat te eten. Mijn benen doen ontzettend pijn. Hopelijk heb ik morgen niet weer zoveel spierpijn als in de blue mountains. Na het eten kletsen we nog wat en dan lekker optijd naar bed. Morgen gaan we naar cape reinga. Hopelijk veel in de bus zitten en weinig lopen.

Cape reinga

Vroeg opstaan. Pff, dat is lastig. Half slapend aankleden en eten en de bus in. We gaan op weg naar cape reinga. Eerst halen we nog een aantal mensen op en dan gaan we. We stoppen eerst ergens om wat drinken en lekkers te halen en vast onze bikini aan te trekken. Daarna gaan we via the 90 mile beach. Dat was echt gaaf. Het is gewoon een heel lang strand waar auto's en bussen overheen rijden. Heel cool. We reden gewoon over het zand. Het was die oudste en nieuwste snelweg. Nieuwste als in, het wordt 2 keer per dag ververst door de zee. We stoppen op het strand en de buschauffeur gaat mosselen zoeken. Je knt ze blijkbaar zo eten, dus ik probeer er 1 . Smaakt echt heel raar en zanderig. We maken mooie foto's en rijden verder naar hele hoge zandduinen. Hier stoppen we om er van af te glijden op een board. Dit geen heel hard, maar was super gaaf. Ik dook eraf en op het einde kreeg ik een hele hap zand in mijn gezicht. Mmm... Lekker. Dan rijden we verder naar een heel mooi strand waar we lunchen. Dan verder naar cape reinga. Cape reinga is de plek waar twee oceanen tegen elkaar aan botsen. Heel mooi om te zien. Ik loop naar de vuurtoren en maak foto's. Op de weg terug halen we ijs. Ik vroeg om 1 bol, maar kreeg ( voor in nederland ) 3 bollen. Smaakte goed. Daarna was er nog een stop voor fish en chips, maar zat zo vol van het ijs dat ik dit over sloeg. We gaan nog langs een bos waar hele grote, hoge en oude bomen staan. De tour was leuk en onze gids was aardig. Het enige irritante is dat de gids de hele bus aansprak als team. He team! Let's go team! Yeah team! Come on team! Pff....Na een lange dag komen we weer terug in het hostel. Even wat eten en douche en verder niksen. Bijkomen van dat geteam! Ik wasvandaag net echt in de teamspirit. Was mijn ponpons vergeten.

Swimming with dolfins!

Goedemorgen, wat een wolken. Hopelijk wordt het vandaag beter, want we hebben een cruise door de bay of island. We zijn wat te vroeg, zodat we wat lunch kunnen halen en een drukverband voor de voet van fleur. We halen ook wat koffie om wakker te worden. We stappen op de booten vertrekken. We zijn nog geen 10 minuten onderweg en we komen al de eerste groep dolfijnen tegen. Wauw, wat zijn die beesten mooi zeg. Wel erg moeilijk om op de foto te zetten. De groep dolfijnen waren waarschijnlijk aan het jagen. Ze zwommen dus te snel om er mee te zwemmen, dus we varen weer verder. We zien er veel mooie eilanden waar de kapitein iets over verteld. Ook brengen we de post langs bij verschillende eilanden. Op sommige eilanden wonen echt mensen. Als in het is hun eiland. Gaaf, daar zou ik ookwel willen wonen. Op je eigen onbewoond eiland. Oke, alleen bewoond door mij dan. Daarna gaan we naar the hole in de rock. Erg mooi.het was alleen een beetje stormig en de golven waren te hoog om er doorheen te varen. Dat was wel jammer,maar het was mooi om die hoge golven tegen de rots aan te zien slaan. We gaannaar een mooi eilandje om daar te lunchen. Samen met twee nederlandse jongens gaan we iets eten en kletsen gezellig. Ze vertellen veel over dingen die hun al hebben gezien in nieuw zeeland. Als we weer verder varen gaan we naar de black rocks en zoeken weer de dolfijnen op. we vinden de dolfijnen. Ze sprongen echt heel hoog. Helaas had ik mijn camera niet bijde hand. We gaan allemaal naar beneden en halen Flippers en een duikbril. Nu gaat het toch echt gebeuren. We gaan zwemmen met dolfijnen. Ik ga zwemmen met dolfijnen. Wauw! Wel een beetje spannend. We moesten eerst in een net springen die naast de boot hangt. We oefenen eerst heel korten dan vaart de boot richting de dolfijnen. Wij hangen als vissen in het net naast de boot. Haha was erg grappig. Dan komen we bij de groep dolfijnen. Ze zwemmen echt heel dicht bij. Met z'n alle zwemmen we uit. Wauw, recht voor mijn neus zwemt er 1. Wat zijn ze mooi en groot. Het water is warm, maar het drukt erg en er staat flinke stroming. Ook zwemmen die dolfijnen snel, dus soms was ik helemaal buiten adem. het was echt gaaf om die beesten van zo dicht bij te zien. Toch vond ik het wel eng. je zag niet zo heel ver. Er was zicht van denk 3 meter denk ik. Dan heb je dus mij met angst voor vissen (ja, dolfijnen zijn ook vissen). Maar de dolfijnen waren niet eng. ze waren echt heel mooi en groot. Uitgeput en voldaan zwem ik terug naar de boot en hang nog even in het net. Het water is goed te doen. Ik zie de dolfijnen ng langs zwemmen en springen. Wauw!
(ja celine, ik heb ontzettend veel aan jou gedacht, wat had jij dit gaaf gevonden zeg.)
Terug in de boot afdrogen en een lekkere heette chocomel. Te heet want ik verbrand mijn tong eraan.
Terug van de cruise nemen we een lekker warme douche en eten we wat. Vast spullen pakken voor morgen, want dan vertrekken we weer terug naar auckland.

  • 02 Maart 2012 - 14:45

    Dominique:

    Hoi Fleur
    wat een prachtige reis maak je
    maar wel snel terugkomen hoor, de kinderen missen je.. en wij ook
    Heel veel liefs
    Dominique en Martin
    Leon. Alexander, Denice en Ditmar

  • 02 Maart 2012 - 22:26

    Celine:

    Liefiejjj!! Vet coooool!! Echt heeeel nice dolfijnen!! WAUW!!! Daar had ik bij willen zijn :0 Vet vet cool!! Jeeeej goed om te lezen dat het goed met je gaat!! Mooie verhalen liefiej.. ik mis je wel in Utrecht :( sniksnif!! Misschien kunnen we binnenkort even skypen?? Jaaaa!! :) Mis je schattie!!
    Dikke pakkerd!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Fleur gaat ondersteboven

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2012

auckland, st. patricksday & peugeot 206-

14 Maart 2012

..... Takje?

13 Maart 2012

Maori

12 Maart 2012

wellington en taupo

11 Maart 2012

i'm coming home
Fleur

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 16756

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Fleur gaat ondersteboven

Landen bezocht: