en toen werden we stil. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu en toen werden we stil. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu

en toen werden we stil.

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

25 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Museum!
De wekker gaat. Vandaag hebben we met een vriend van een vriend van fleur afgesproken. Helaas had hij iets teveel gedronken de vorige nacht en kon hij niet bij zijn auto, dus we hebben hem de nog niet gezien. Wij besluiten zelf om naar het domein te gaan. Een mooi park met daarin een wintergarden en het auckland museum. We lopen langs een groot veld waar veel groepen cricket aan het spelen zijn. Ik snap echt niks van dat spel. Iets met 3 paaltjes die je moet proberen om te werpen ofzo, en het andere teammoet het verdedigen met zo'n rare plank. En ze rennen wat op en neer. Juist, heel duidelijk. De wintergarden is erg mooi,met veel excotische planten. Het museum wat echt grooot. Buiten zit he er al Kolosaal uit. Het was drie verdiepingen met echt veel verschillende zalen. Echt heel mooi. Veel maori cultuur gezien. Je kon ook een dansvoortelling bekijken van maori, maar dat was echt bijna 3 keer zo duur als de entre van het museum. Ook waren er leuke dingen voor kinderen. We vonden ook een zaal met allemaal meubels, en ja hoor. Ook van eennederlandse ontwerper! Toen we op de derde verdieping kwamen werden we stil. Hier waren hele muren vol met namen. Die allemaal herdacht waren uit de oorlogen. De bovenste verdieping ging over de oorlogen. De eerste en tweede wereld oorlog vooral. Dit was best heftig, want we zitten zo ver weg, maar nieuw zeeland heeft er dus ook heel veel mee te maken gehad. Raar om te bevatten, omdat wij met ons kikkerlandje en toen echt midden in zaten en nieuw zeeland aan de andere kant van de wereld ligt. Ook kwam ik iets tegen van de bosnische oorlog. Dat raakte mij het meeste, omdat ik daar ben geweest. Er was een filmoje over wat nieuw zeeland daar ging doen. Ik heb niet ver gekeken, wan toen ik die mensen zag moest ik gelijk er aan terug denken. We lopen samen in stilte door die verdieping. Wow wat heftig eigenlijk. Ookal hebben wij het niet zelf mee gemaakt. In een kleine ruimte stonden ook vergalen over mensen, waarbij ook nederlanders. We lopen weer naar buiten om te lunchen. Heb ondertussen wel honger gekregen. Het begint te regenen dus lopen terug naar binnen en gaan maar het souveniershop binnen. Er word nog wat gekocht en dan lopen we weer terug naar het hostel. Daar nog maar even ontspannen. We lopen weer even de winkels in om nieuwe zonnenbrand te kopen. Mijne heb ik aan het begint van mijn reis gekocht, maar is nu al leeg. Goed insmeren hier met die dunne ozonlaag. Terug proberen we te bedenken wat we morgen gaan doen. We gaan lunchen met die vriend van een vriend van fleur en verder weten we het nog niet zo goed. S'avonds toch even bij de starbucks weer gezeten, voor wat koffie en wat gekletst. 11 uur liggen we in bed, maar ik kan niet slapen tot zeker 2 uur. Ik lig te woelen en te denken. Niet te hard woelen, want mijn bed kraakt ontzettend. Uiteindelijk lees ik dus mijn tweede boek uit van deze reis.

  • 26 Februari 2012 - 08:20

    Selma:

    Zijn jullie al lekker bruin geworden! ben benieuwd hoe bruin jullie terug komen. Oorlogen zijn altijd heftig, en het is maar goed dat er musea's zijn om te herinneren hoe vreselijk zoiets kan zijn. zo te lezen kunnen jullie elke dag wat leuks doen. En van nadenken krijg je teveel hoofdpijn! Beleef waar je nu bent en geniet! pluk de dag! liefs!

  • 26 Februari 2012 - 09:28

    Maria:

    het is hier zondagochtend,even achter mijn laptop.even kjiken of er nog nieuws is van fleur en fleur.wat een boeiend verhaal. ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig wie nou die vriend van de vriend van fleur is.he meiden veel plezier en toi toi.

  • 26 Februari 2012 - 10:14

    Ineke:

    wat een mooie verhalen allemaal...jullie maken wat mee..!
    Ik kan me jullie gevoel goed voorstellen in dat museum, ik heb in Frankrijk iets soortgelijks gezien, heel indrukwekkend in die stilte al die namen...
    Goed om te ervaren, ook goed om het weer los te laten..ook al reageer ik niet altijd, ik vind het heel leuk om steeds weer jullie verhalen te lezen, geniet ze he...x

  • 27 Februari 2012 - 10:12

    Marijke :

    ja stil wordt ik ook van je verhalen! Jeetje jullie maken wel wat mee.... maar geniet ook he!!!
    gr Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Fleur gaat ondersteboven

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2012

auckland, st. patricksday & peugeot 206-

14 Maart 2012

..... Takje?

13 Maart 2012

Maori

12 Maart 2012

wellington en taupo

11 Maart 2012

i'm coming home
Fleur

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 16772

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Fleur gaat ondersteboven

Landen bezocht: