Zon, zee en strand! En slechte nachten. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand! En slechte nachten. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Roeffen - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand! En slechte nachten.

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

18 Februari 2012 | Australië, Sydney

Vanacht was verschrikkelijk. 2 meiden die bij ons in de dorm slapen, hadden ontzettend ruzie. We konden ze buiten gewoon horen. Ook in de dorm bleven ze doorgaan met schreeuwen naar elkaar. Midden in de nacht. Samen met die kut bedden, waarvan de ijzeren veren in de rug steken, heb ik dus kut geslapen.
Vandaag eindelijk een dagje strand. Onze eerste dagje strand. Tijd om bruin te worden, want we vallen nog teveel op in australie. Bleekscheten. 's ochtends komen we twee Australische meiden tegen die ook die kant op gaan, dus spreken af samen te gaan. Ze komen zelf uit Melbourne en zijn hier een weekendje weg in Sydney. Hun gaan een fiets huren en wij gaan op het strand liggen. Fietsen kan ik in Nederland ook wel. Als ik een fiets had dan. Heerlijk op het strand en ik zit ook gelijk weer helemaal onder het zand. Het lijkt wel of ik het aantrek als een magneet. Na ongeveer een uurtje verdwijnt de zon een beetje en wij gaan verder het strand op om naar de surfwedstrijd te kijken. Echt gaaf om te zie wat die jongens op zo'n board kunnen doen. Ja, misschien ergens zelf surf lessen nemen. Maar het is moeilijker dan het eruit ziet. Dat zie ik later in mijn reis nog wel. We lopen terug door het winkelstraten richting de Ferry. We halen heerlijk kopje koffie en zien dat daar een manly art gallery and museum is. Daar gaan we een kijkje nemen. Het is erg klein, dus we zijn snel uitgekeken en lopen weer verder langs het water. Op het pad staat overal watch out! Pinguïns About! Dus wij gaan opzoek naar de piguins. Nergens te vinden. Het kan elk moment regenen dus besluiten weer terug te gaan met de Ferry en in het hostel even al het zand eraf te spoelen. Gelijk een goede scrub onder de douche. Lekker pizza gehaald bij de pizzahut en vroeg naar bedje om een beetje slaap in te halen van afgelopen nacht.
Maar helaas. Er ligt nu een man op de kamer die iedereen wakker hield. Midden in de nacht dronken door de drom heen lopen. Kei hard praten en het licht aanmaken als iedereen nog ligt te slapen. Het is hier ook kei gehorig dus de mensen die op de gang of op het dak stonden te zingen en te schreeuwen hoorde we ook. Yes weer een nacht slecht slapen erbij.

Vandaag naar bondi beach. Proberen nog bruiner te worden. De Australische meiden die we gister hebben ontmoet gaan ook mee. Het is heerlijk warm. Onderweg bedenk ik me dat ik mijn handdoek ben vergeten. Balen! We zoeken de goede bus op wat ook nogal een klus is en we zijn op weg. Bondi beach is groot. Eerst een handdoek halen. Ik heb mijn eerste souvenier binnen. Hij pluist wel een beetje, dus moet mezelf maar opdrogen in de zon. Ik heb in ieder geval iets om op te zitten, zodat ik niet helemaal onder het zand ga zitten. Wat ik toch wel weer doe. Na een frisse duik en lekker in het zonnetje liggen gaan we ergens een ijsje score. We krijgen een telefoontje van een Nederlander die we in katoomba hebben ontmoet en we zoeken elkaar op, op het strand. Gezamenlijk gaan we de van bondi to coogee walk lopen. Het is een erg mooie wandeling langs de zee. Mooie rotsen en uitzichten. Op een tussen strandde nemen wij weer een frisse duik. In coogee aangekomen drinken we gezellig een kopje koffie en gaan met zijn alle opende foto. We pakken de bus terug en halen wat boodschappen. Wij zouden met de 2 Australische meiden gaan bbq'n want dat is natuurlijk het ding kwa eten in australie. Hun zorgen voor het vlees en wij maken weer een lekkere salade. Helaas doet de bbq het in het hostel niet dus dan maar de binnen bbq gebruiken. Na lekker gegeten te hebben gaan we douche en omkleden. Er is ergens in the rocks live music en daar gaan we heen. Uiteindelijk gaan we boven zitten met wat drinken en krijgen niet veel mee van de live music, maar het is erg gezellig. Na lange dagen wandelen en strand liggen en korte nachten slapen, gaan we nu de laatste nacht in het verschrikkelijke hostel slapen en dan weer terug naar het oude vertrouwde schone rustige gezellige grote hostel.

  • 21 Februari 2012 - 10:33

    Marijke :

    leuke verslagen nicht geniet er in dit kikkerlandje van! Gr Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Fleur gaat ondersteboven

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2012

auckland, st. patricksday & peugeot 206-

14 Maart 2012

..... Takje?

13 Maart 2012

Maori

12 Maart 2012

wellington en taupo

11 Maart 2012

i'm coming home
Fleur

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 16765

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Fleur gaat ondersteboven

Landen bezocht: